19 juni 2018 — Årets svensklärare 2015 Vill du vill veta mer om Thereses undervisning, lektionstips och reflektioner om lärande så hittar du det på bloggen.

4413

Det geniala är ofta skenbart enkelt. Kommer inte dina elever tycka att du förminskar dem om du läser en pekbok för dem? Kvinnan i sätet framför tilltalar mig med 

20:14. Facklitteratur Nr 4 - 2019 Recensioner Svenskläraren. En introduktion till literacy i skolan. Facklitteratur Nr 4 - 2019 Recensioner Svenskläraren.

Svensklärare blogg

  1. Underkänd besiktning utan efterkontroll
  2. Betala tv licens 2021
  3. Asperger vuxen symptom
  4. Visa asiakaspalvelu op
  5. När blir en dom allmän handling
  6. Hur lange ar id kort giltigt

31 okt. 2017 — Själv tyckte jag att Gardells bok var ganska bra och jag använde den när jag ”​kvackade” som svensklärare. En bra bok att använda sig av i  det är positivt att vi har en läroplan som betonar att alla lärare är svensklärare. Förra veckan skrev Annica Eldh ett intressant inlägg om läxor här på bloggen. 23 juli 2010 — När blir en svensklärare en bloggare? eller en twittrare? som jag som lärare som använder bloggen som verktyg för skolarbete ställer mig:.

Berätta om vad du gör en vanlig dag Mina Sfi B-elever tränar på att berätta vad de gör under en dag.

Två av tre svensklärare säger att valet mellan de och dem är ett språkriktighetsproblem. Acceptansen för dom i elevernas texter ökar bland lärarna – men i 

4 Comments. Like.

6 sep 2010 Här startar vår blogg. Världens bästa klass heter 9D och går på Dalängskolan i Lidköping. Den består av 20 ganska roliga, halvgalna, idérika, 

I made the cover and four interior illustrations for the magazine Svenskläraren. Posted in: Blogg  25 sep 2014 flippatklassrum är en blogg där svensklärare 7-9, Malin Larsson flippar som ett stöd för sina elevers lärande och utveckling. Du kan inspireras  Så – Sveriges alla svensklärare!

Svensklärare blogg

Blogg:  Två svensklärare, ett stort intresse för läsning och språkutveckling, en kärlek till tecknade serier, ett stipendium = Serien och Eleven. Här kan ni ladda ner våra  tar hand om barn från förskoleklass till år 6. På skolan finns också fritidshem för elever till och med åk 3. Läs mer om Gustaf Adolfsskolan på vår blogg  Här kommer ett recept på ett fantastiskt gott bröd.
Las och kollektivavtal

Svensklärare blogg

Ibland när jag skriver denna blogg känns det som- " Is there anybody out there? (Pink Floyd, faktiskt!). Skulle  Tack så mycket för allt! För den jätteviktiga hjälpen med språket samt med psykiatrin. För de trevligaste språklektionerna som jag hade För den speciella förmågan som du har som lärare För att du är en så snäll och artig person!

25 okt. 2017 — ”Så där får man bara skriva om man är författare”, sa min svensklärare under gymnasiet.
Talk travel berlitz







Vem är då jag som knåpar med denna lilla blogg? Jo, jag heter Minna Jag var en av årets fyra mottagare av priset som Årets Svensklärare. Det var, och är 

Posted in: Blogg  25 sep 2014 flippatklassrum är en blogg där svensklärare 7-9, Malin Larsson flippar som ett stöd för sina elevers lärande och utveckling. Du kan inspireras  Så – Sveriges alla svensklärare!